18-05-12

San Fransisco



Vandaag een volledige dag san francisco, we zijn begonnen met een ontbijt bij mel om 8u00, vandaar zijn we ons avontuur begonnen met het openbaar vervoer, 2 dollar voor een ticket die 90 minuten geldig is en waar je van naar bus mee kan. Gestart zijn we op het einde van beach st en hyde st, zo naar fisher mans warf, vandaar met cable tram naar powel, union en market st. vandaar te voet naar china town en coit tower. Vanuit coit tower te voet tot in lobard st. daar terug de bus op richting the golden gate bridge. Vandaar met verschillende bussen die overvol zaten richting geary st. een pauze van een klein half uurtje op onze kamer was welkom. Terug de bus op deze keer richting japan town, vanuit japan town te voet tot een 4 tal blokken voorbij ons hotel. Uiteindelijk zijn we terug bij mel terecht gekomen voor diner. Moe gewandeld zijn we nu op onze kamer, wat tv kijken en wat posten en dan morgen vroeg op want dan begint ons nieuw avontuur met de amtrak trein richting reno. Tot morgen. Pat en Paul

06:56 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Enkele sfeerbeelden uit San Francisco

http://static.skynetblogs.be/media/180564/2492175739.jpghttp://static.skynetblogs.be/media/180564/1981371004.jpghttp://static.skynetblogs.be/media/180564/305241424.jpghttp://static.skynetblogs.be/media/180564/2887777122.jpghttp://static.skynetblogs.be/media/180564/2683379069.jpg

Verzonden vanaf Samsung-tablet

03:28 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

17-05-12

Aangekomen in San Francisco

http://static.skynetblogs.be/media/180564/370388517.jpgNa een vlotte vlucht over het continent met een klein half uur voorsprong aangekomen. Bagage ophalen en naar het Bart- treinstation. Eens we wisten welke richting we uit moesten ( naar downtown) waren we snel downtown. Daarna nog een 5 - tal blocks tot aan ons hotel. Dit was echter nog 2 heuvelruggen verder, het werd dus nog een hele wandeling. Het voelt hier toch maar wat frisjes aan in Frisco. De eerste nevelwolken hangen al over de stad. Nu nog snel iets eten en dan na een lange dag van 24 uur naar bed. Morgen verkennen we de stad.
Patrick & Paul

06:54 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

16-05-12

Flight 951 to Washington DC

http://static.skynetblogs.be/media/180564/3771796749.jpg

11:06 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (3) |  Facebook |

Klaar voor vertrek

http://static.skynetblogs.be/media/180564/.facebook_33547-thumb.jpgIngecheckt, een laatste ontbijtje op Belgische bodem.
Nu wachten aan de gate, vliegtuig net toegekomen.

Nogmaals dank aan Jessie en James voor de airportshuttle

10:48 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Wat sfeerbeelden Denver, downtown

Hier laten we jullie al wat sfeerbeelden zien van downtown en de skyline.

skyline.jpg

skyline_night.jpg

red rockbeter.jpg

piano.jpg

16thstreet.jpg

food.jpg

Dit is onze laatste post van op belgische bodem, de volgende berichtgevingen zullen vanuit de states zijn.

Groeten van het redactieteam. 

10:27 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

15-05-12

Paul Vanlook en Patrick Vantroyen vertrekken voor deze stage reeds op 16/05/2012

Morgen 16-05-2012 een 5-tal dagen eerder dan de groep vertrekken Paul en Patrick reeds richting Californië, meer bepaald naar San Francisco, waar we 2 nachten zullen verblijven, vanuit San Francisco gaan we met de Amtrak trein naar Reno, in Reno overnachten we één nacht, vanuit Reno gaan we terug met de Amtrak trein richting Denver, Colorado, hierbij overnachten we op de trein.

We zijn dan op 20/05/2012 in Denver waar we de voorbereidingen zullen afwerken met de Staf voor onze stage te Denver. Op 21/05/2012 komen we jullie dan oppikken op Denver international Airport en rijden we gezamelijk naar ons eerste hotel, waar we voor jullie ook reeds de kamers zullen geboekt hebben.

Onze vlucht is:

Heenvlucht op 16/05/2012:

UA 951 Brussel - Washington     12u00 - 14-22

UA 487 Washington - San Francisco     16u36 - 19u33

We zullen jullie dan ook vanaf 16/05/2012 laten meegenieten van onze dagelijkse belevenissen voor we terug samen vloeien met de groep.

Voor jullie nog een 7-tal dagen voor vertrek, je kan al stilletjes beginnen te denken om alles te verzamelen in uw valies en handbagage, lees goed de mails wat kan en wat niet, zodat je geen problemen ondervindt tijdens je reis naar de states.

Tot op Amerikaanse bodem.

Paul en Patrick,

 

14:43 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

14-05-12

Bagage richtlijnen

Er is de laatste tijd wat verandert als je internationaal gaat reizen.

Waar je vroeger bijna onbeperkt bagage kon meenemen, er werd in elk geval niet te nauw gekeken, is alles nu aan strenge regels onderworpen.

bagage.JPG

Klik op bovenstaand plaatje voor alle uitleg

Het komt er uiteindelijk op neer dat we maar één koffer gratis kunnen meenemen, met een gewicht van max 23 Kg.

bagage 2.JPG

Wie een extra koffer wil meenemen (of mee terugbrengen) mag dus rekenen op een bijkomende kost van 35 €, ter plaatse te betalen.

19:39 Gepost door Paul Vanlook | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

13-05-12

Hierbij onze vluchtgegevens voor vertrek op 21-05-2012

We verzamelen op maandag 21/05/2012 om 08u00 onder het grote vertrekbord op de luchthaven van Zaventem, gelieve op tijd te zijn en rekening te houden met eventuele werken op onze wegen.

vertrekbord.jpg

Voor onze vluchten richting Colorado hebben wij gekozen voor de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines. De vluchtgegevens voor onze reis zijn de volgende:

Heenreis op 21/05/2012:

UA 973 Brussel - Chicago     11u00 - 13u15

UA 909 Chicago - Denver     15u10 - 16u50

Terugreis op 04/06/2012:

CO 248 Phoenix - Chicago     11u58 - 17u20

UA 972 Chicago - Brussel      18u00 - 09u20 (05/06/2012)

united-airlines.jpg

Voor de thuisblijvers zijn onze vluchten te tracken op http://www.flightstats.com/go/FlightTracker/flightTracker... 

14:07 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

12-05-12

Multiple Alarm Fire

Een van de grote verschillen in een amerikaanse brandweerdienst is de geografische spreiding over het interventie gebied. Als er dan een brandmelding binnenkomt wordt dikwijls van onderstaande tabel gebruikt gemaakt om het nodige materiaal terplaatse komt. Met spreekt dan van een 1e alarm, tweede alarm, derde alarm, ........... Veel leesgenot.

 

One-alarm, two-alarm, three-alarm fires, or higher, are categories of fires indicating the level of response by local authorities, with an elevated number of alarms indicating increased commitment of resources. The term multiple-alarm is a quick way of indicating that a fire was severe and difficult to contain. This system of classification is common in the USA among both fire departments and news agencies.

Contents

 [hide

[edit] Definition

A common misconception is that a "three-alarm fire," for example, means that three firehouses responded to the fire. This is not the rule behind the naming convention, albeit some cities may use the number of firehouses responding for multi-alarm designations because that is the simplest way to determine an alarm number.

The most widely used formula for multi-alarm designation is based on the number of units (firetrucks for example) and firefighters responding to a fire; the more vehicles and firefighters responding, the higher the alarm designation. (Note: In most cities, a "unit" can be anything from a tanker or ladder truck to rescue vehicles to even cars driven by the chief and deputies.)

With this unit/firefighter alarm designation, the initial dispatch is referred to as a "first alarm" and is typically the largest. Subsequent alarms are calls for additional units, usually because the fire has grown and additional resources are needed to combat it, or that the incident is persisting long enough that firefighters on scene need to be replaced due to exhaustion.

Requests for units and firefighters from outside jurisdictions do not normally occur in multi-firehouse urban areas until elevated alarms are reached (alarm three and above), but will depending on the location of the incident and the condition of the authority having jurisdiction at the time of the incident.

[edit] History

The system of classification comes from the old tradition of using pull stations to alert the local departments to a fire in their area. The "box" would send a message to all local stations by telegraph that there was a fire, indicating the location as a number: (station area)-(box number), e.g., 11-2. Fires are still dispatched as "box alarms," following this tradition, with maps broken up into a grid of "box areas."

[edit] Typical Alarm Levels

Below is a list of the alarm levels used in the response policy of the New York City Fire Department, in New York City, New York, United States. This is a basic example of how alarm levels are categorized in a fire department, how many fire apparatuses respond to each alarm level, etc. In New York, however, additional special alarm levels are utilized, aside from the conventional 1st Alarm, 2nd Alarm, 3rd Alarm, etc. Examples of such alarm levels are the Signal 10-75 Assignment, the Signals 10-76 and 10-77 Assignments, and the Signal 10-60 Assignment. A 10-75 is a Working Fire (i.e., there is fire visible from a building), the 10-76/10-77 Assignments are the alarm levels separate from the 1st, 2nd, 3rd Alarms, etc. that are the standard fire department responses to fires in high-rise buildings. The Signal 10-60 is a separate response to major disasters. Below is how the alarm levels are categorized in order per protocol and each apparatus count in an addition per alarm.

  • Box Alarm/1st Alarm Assignment:
    • 3 Engine Companies
    • 2 Ladder Companies
    • 1 Battalion Chief
  • 10-75(Working Fire) Assignment(Additional Units):
    • 1 Engine Company
    • 1 Ladder Company(operating as Firefighter Assist and Search Team)
    • 1 Squad Company
    • 1 Rescue Company
    • 1 Battalion Chief
    • 1 Division Chief
  • 2nd Alarm Assignment:
    • 5 Engine Companies
    • 2 Ladder Companies
    • 2 Battalion Chiefs(1 operating as the Incident Safety Officer Chief and 1 operating as the Resource Unit Leader Chief)
    • Rescue Battalion Chief
    • Safety Battalion Chief
    • 1 Satellite Unit(Special Unit)
    • 1 Recuperation and Care(R.A.C.) Unit(Special Unit)
    • 1 Tactical Support Unit(T.S.U.)(Special Unit)
    • 1 Field Communications Unit(Incident Command Vehicle)
  • 3rd Alarm Assignment:
    • 4 Engine Companies
    • 2 Ladder Companies
    • 3 Battalion Chiefs(1 operating as the Staging Chief and 1 operating as the Air Recon. Chief)
    • 1 Deputy Chief
    • 1 Mask Service Unit(M.S.U.)(Special Unit)
  • 4th Alarm Assignment:
    • 4 Engine Companies
    • 2 Ladder Companies
    • 1 Battalion Chief(operating as the Incident Planning Chief)
  • 5th Alarm Assignment:
    • 4 Engine Companies
    • 2 Ladder Companies
    • 1 Assistant Chief(Usually the Borough Commander)
    • Chief of Operations

If the incident commander decides that the incident does not require a higher alarm level to be requested, they can specially request an additional unit to the scene without requesting a full alarm level assignment. For example, at a Working Fire, there are 4 Engine Companies, 3 Truck Companies, 1 Squad Company, 1 Rescue Company, 2 Battalion Chiefs, and 1 Division Chief operating at the scene. If the fire is not large enough to require a 2nd Alarm, but a need for more equipment and manpower is needed, the commanding Chief can request additional units to respond "Specially Called" to the scene.

Thus, at the scene of a 5th Alarm Fire in New York, there are a total of 21 Engine Companies, 11 Ladder Companies, 1 Squad Company, 1 Rescue Company, 9 Battalion Chiefs, 1 Division Chief, 1 Deputy Chief, 1 Assistant Chief, and the Chief of Operations, as well as multiple specialized units and or specially called units operating on the scene.

All of these companies come from many firehouses to the scene. Some companies, however, are quartered together at the same firehouses. So, it is not a matter of how many firehouses respond to a fire, as popularly believed, but rather, how many companies/units and how many firefighters are operating on scene.

 

 

10:24 Gepost door Paul Vanlook | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Carl en Jan aangekomen in San Diego op de voorbereiding van de stage.

Het eerste bericht vanuit de VS... Eigenlijk was dat voor gisteren reeds voorzien maar het ter plaatse geraken in Los Angeles bleek wat voeten in de aarde te hebben.

Onze vlucht vanuit Brussel naar Washington - Dulles verliep perfect, wel met een halfuurtje vertraging aangekomen maar kom... De nodige stappen van controle, immigratie en dergelijke doorlopen toen we plots op de schermen zagen dat onze connectievlucht van Washington naar Los Angeles was gecancelled. Bon, dan volgde zo'n uur van customer helpdesk to other customer helpdesk verhuizen tot we ons een beetje ambetant begonnen te maken.

Men kon ons een vlucht aanbieden welke maar om middernacht op LAX zou toekomen...veel te laat naar ons goesting, en je moet dan nog eens je bagage gaan ophalen, de huurwagen ophalen, naar 't hotel gaan en inchecken.... Dus, hebben we ons laten herboeken naar...San Diego! Om iets voor achten 's avonds toegekomen en dan nog anderhalf uurtje naar Los Angeles gereden en da was 't.

 

Vandaag zijn we de dag dan begonnen met koffie, een douche en een ontbijt...in die volgorde. We zijn ook nog even naar de winkel gereden alvorens we ons naar Downtown LA begaven. Daar wat rondgereden, de auto geparkeerd in de garage van City Hall en dan gaan lunchen in de Californiaanse zon.

Om 13h00 hadden we afspraak op de 18de verdieping van City Hall, op het administratieve hoofdkwartier van de brandweerdienst van Los Angeles City. Bij sommigen onder jullie is het reeds geweten, bij anderen dan weer niet. Meer nieuws zal er volgen op de jaarlijkse BBQ van de Fire Observers maar enkele maanden geleden werd een stage-aanvraag goedgekeurd. Een groep Fire Observers zal in 2013 naar LA trekken voor een brandweerstage...en dat gingen we vandaag dus even bespreken op een vergadering, samen met Battalion Chief Hogan en Fire Chief Cummings. Allemaal zeer vriendelijke mensen die blijkbaar ook zeer nieuwsgierig uitkijken naar onze komst en zeer lovend zijn over onze projecten. Belgische chocolade en enkele relatiegeschenken werden overhandigd en zo hadden we niet veel later ook onze eerste Amerikaanse brandweershirts en coins voor deze trip.

Men bracht ons ook nog even naar de kelders van City Hall waar vroeger de alarmcentrale gehuisvest was, nu is dit in een state-of-the-art gebouw enkele blokken verderop. Ook hier kregen we een rondleiding.

 

 

 

sized_DSC00678.JPG

 

 

 

Na onze meeting in LA zetten we koers naar San Diego. Tegen 18h00 kwamen aan, werd de kamer ingenomen en konden we al genieten van een ondergaande zon aan het mooie Mission Bay. Na dit berichtje gaan we naar Old Town om er iets te gaan eten en nadien gaan we naar Downtown.

 

 

sized_DSC00681.JPG

Deze stage is te volgen op: http://sandiego2012.skynetblogs.be

08:45 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

11-05-12

Shedule Belgian Firefighters visit may 2012

Hierbij onze shedule voor ons verblijf bij Denver firedepartment, deze kan nog wijzigen en is niet sluitend, maar louter informatief:

Monday may 21th 2012

·         Meeting with Paul Vanlook & Patrick Vantroyen at  headquarters/station 1 to plan the week.

·         Visit the firestations where the groupmembers will stay.

·         Pick-up the group at  Denver International Airport (arrival time 05.02 pm at DIA)

·         Stay the night in a local hotel :

Holliday Inn Denver Central

4849 Bannock Street

Denver, Co 80216

 

Tuesday may 22st 2012

·         10.00 am : Groupgathering at Station 1/HQ

·         12.00 am : lunch with the group

·         01.00 pm : Drop off the groupmembers in the different firestations, start ride along program.

·         Stay the night in the firestations.

 

Wednesday may 23nd 2012

·         09.00h am : Groupgathering at station 1/HQ

·         10.00h am : Visit Denver International airport Fire Stations

·         12.00h am : lunch with the group

·         02.00h pm : Visit Union shop and Training facility

·         05.00h pm : Return to the fire stations

·         06.00h pm : Dinner at the fire stations

·         Stay the night at the firestations

·         Ride Along Day in the fire stations.

 

Thursday may 24th 2012

·         Ride Along Day in the fire stations.

·         Stay the night in the firestations

 

 

Friday may 25th 2012

 

·         09.30 am : Groupgathering at Station 1/HQ

·         10.00 am : Meeting with the Fire Chief at Station 1/HQ

·         12.00 am : lunch with the group

·         01.00 pm : Return to the firestations and start ride along

·         Stay the night in the firestations.

 

Saturday may 26th 2012

·         08.00 am : Groupgathering at Station 1/HQ

·         08.00 am : Trip to Colorado Springs Fire Department / Visit Pikes Peak or USAF Academy

·         06.00 pm : Return to the firestations

·         Stay the night in the firestations.

 

Sunday may 27th 2012

·         Ride Along Day in the fire stations.

·         Stay the night in the firestations.

 

 

Monday may 28th 2012 (Memorial Day)

·         08.00 am : Groupgathering at Station 1/HQ

·         08.30 am : leaving Denver / start touristic part

 

14:35 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

10-05-12

Elektriciteit in de USA

We gaan natuurlijk een aantal elektrische toestellen meenemen naar ginder.

GSM, Fototoestel, of computer om er maar een paar op te noemen.

In de US is het elektriciteitsnet echter niet op dezelfde manier zoals bij ons in Belgie of Nederland.

De meeste elektriciteitsleidingen liggen buiten op straat nog steeds bovengronds.

Op het elektriciteitsnet in woningen zijn de stopcontacten voorzien van 110 V - 60 Hz.

Maar niet alleen de spanning en de frequentie zijn anders, ook de vorm is niet zoals bij ons.

2nc08zn.jpg

Model 2 & 3 zijn amerikaanse modellen.

Daarom moeten wij een reisstekker meenemen om onze toestellen toch te kunnen inpluggen.

490955-1.jpg

Travel_Adapters.jpg

In de meeste elektronica winkels kan deze set aanschaffen, alhoewel je er maar 2 van nodig hebt.

14:13 Gepost door Paul Vanlook | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

09-05-12

Laatste dag van onze reis en vertrek naar Brussel 04/06/2012.

Vandaag vertrekken we vanuit Phoenix terug naar belgie. We kijken dan ook terug op een mooie reis, vol van verhalen en mooie kiekjes.

Phoenix: http://www.visitphoenix.com/index.aspx 

phoenix-1.jpg

phoenix.jpg

Op 05/06/2012  komen we terug aan in Belgie en zal iedere deelnemer veel te vertellen hebben over terug een geslaagde stage met een toeristisch einde.

Op de volgende dagen zal er nog wat extra info volgen voor de deelnemers en laatste afspraken voor ons vertrek, blijf dus de blog dagelijks volgen tot voor vertrek.

Uw begeleiders, Paul, Filip en Patrick.

17:07 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

08-05-12

Grand Cayon richting Phoenix 03/06/2012.

Vandaag rijden we richting Phoenix, onze laatste dag dat we ons verplaatsen, want morgen 04/06/2012 zit onze reis erop. Wij rijden eerst naar Sedona voor een toeristisch bezoek om dan 's avonds een avondmaal te nuttigen in Rawhide westerntown en dan te overnachten in Tempe.

Sedona: http://www.visitsedona.com

sedona.jpg

sedona-1.jpg

Rawhide westerntown:  http://www.rawhide.com

rawhide.jpg

rawhide-1.jpg

20:39 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

06-05-12

Van Las Vegas naar Grand Canyon 02/06/2012.

Na 2 dagen te hebben vertoefd in een drukke stad, gaan we terug wat de rust gaan opzoeken en de mooie zichten, namelijk deze van The Grand Cayon.

We verlaten Las Vegas om via de Hoover dam en The route 66 een bezoek te brengen aan de Grand Cayon en daar ook te overnachten.

Hoover dam: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoover_Dam 

hooverdam.jpg

hooverdam-1.jpg

Route 66 - Hackberry:  http://hackberrygeneralstore.com

hackberry.jpg

hackberry-1.jpg

Grand Cayon:  http://www.nps.gov/grca/index.htm 

grand canyon NP.jpg

grand canyon NP-1.jpg

Na het bekijken van de zonsondergang gaan we een rustige nacht tegemoet, na het waarschijnlijk (voor sommigen) weinig slapen in Las Vegas. 

 

20:25 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

05-05-12

Van Kanab, Utah naar Las Vegas, Nevada 31/05/2012 en 01/06/2012.

Vandaag vertrekken we naar de "City that never sleeps" - LAS VEGAS-

Vanuit Kanab vertrekken we richting Las Vegas, dit via het Zion national park.

De eerste avond zal Las Vegas by night zijn met een bezoek aan Freemont Street.

Op de 2de dag zal men een keuze hebben om te chillen aan het zwembad, mogelijkheid tot shoppen, enz..., voor 's avonds voorzien we Las Vegas by night "The Strip", waar je uren zoniet dagen kan door wandelen zonder alles te hebben gezien. Van wonder mooie hotels, tot de shows die op straat worden gegeven voor de hotels, kortom "geweldig"....

Ons hotel voor die 2 dagen is Hooters, gelegen in een zijstraat van de strip, weliswaar op wandelafstand en dicht bij MGM, Excaliber, New York, enz...

Hooters Hotel: http://www.hooterscasinohotel.com

hooters.jpg

hooters pool.jpg

Las Vegas The Strip: http://www.lasvegastravelguide.nl/meer/plattegrond/thestr...

The strip.JPG

las vegas.jpg

las vegas-1.jpg

las vegas-2.jpg

Freemont Street: http://www.vegasexperience.com

freemont.jpg

freemont1.jpg

20:05 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

04-05-12

Van Monticello naar Kanab, Utah 30/05/2012.

Vandaag laten we Monticello achter ons en trekken we door Monument Valley richting Kanab voor onze volgende overnachting.

Monument Valley: http://monumentvalley.org

monument valley.jpg

monument valley-1.jpg

monument valley-3.jpg

Hierbij doen we de nodige stops om foto's te kunnen nemen op de mooiste plaatsen. 

19:55 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

03-05-12

Tot slot stellen we u voor aan Filip Van Acker, die deze stage voorbereidde

Hallo iedereen.
Ik ben Filip Van Acker, 38 jaar en woonachtig te Zelzate vlakbij de Nederlandse grens. 

Afbeelding 367.jpg


Ik ben getrouwd met Emmy du Pré en trotse vader van Kayden (8jaar) en Liam (3jaar).

picture 785.jpg 

groep 128.jpg


Beroepshalve ben ik werkzaam bij de bedrijfsbrandweer van Dow Benelux, een groot Amerikaans
chemisch bedrijf gelegen in Terneuzen Nederland.
Sinds kort heb ik de functie van Incident Commander / Team Coordinator
in de C-ploeg waar ik werk in een 24-uursrooster.

_MG_4034.JPG


In mijn woonplaats Zelzate ben ik ook nog vrijwillig brandweerman waar ik
als Luitenant-officier de verantwoordelijkheid draag over het materiaal en het gaspakkenteam.
Eén van mijn grootste hobby's is ongetwijfeld het organiseren van brandweerstages met de fire observers,
waar ik sinds de beginperiode in 1996 al deel uitmaak van het dagelijks bestuur.

Afbeelding 580.jpg


Ik hoop dat iedereen een mooie reis zal hebben in de staat Colorado.
 
Filip

Hello, My name is Filip Van Acker, I'm 38 and I live in Zelzate, a village close to the dutch border.
I'm married to Emmy du Pré and we are the proud parents of Kayden (He's 8) and Liam (He's 3).

groep 109.jpg

 

Afbeelding 104.jpg


I work at the Fire Dept of the Dow Benelux chemical plant in Terneuzen, Holland, where I was recently promoted
To the Incedent commander / teamchief on the C-shift.
I'm also a volunteer at the local Fire Department in Zelzate where I'm one of the 5 Batt Chiefs.
I'm in charge of the maintance and purchase commity and also run the Haz Mat team.

_MG_3846.JPG


My biggest hobby is organizing (FD related) trips to the US with the Fireobservers organization.
I've been a member of th board since the beginning in 1996.
I hope everyone has a marvelous trip to Colorado.

 

picture 884.jpg

 

19:16 Gepost door Paul Vanlook | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Van Grand Junction naar Monticello 29/05/2012.

Vandaag vertrekken we vanuit ons hotel in Fruita naar onze volgende slaapplaats in Monticello, tijdens deze reis bezoeken we o.a. Colorado National Monument, Arches National park en Dead Horse point.

We verlaten de staat Colorado om doorheen Utah te trekken.

Colorado National Monument : http://www.nps.gov/colm/index.htm

IMG_3098.JPG

Arches National park: http://www.nps.gov/arch/index.htm 

arches.jpg

 

arches-2.jpg

Dead Horse Point:  http://www.utah.com/stateparks/dead_horse.htm 

dead_horse_point.jpg

 

18:35 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Voorstelling tweede begeleider , Paul Vanlook

 

Ik ben Paul Vanlook, Vrijwillig Officier bij de Gaverse brandweer en ik stond al van bij het begin van de Fireobservers op de eerste rij.

IMG_3866

My name is Paul Vanlook, and i'm a volunteer Battalion Chief in the Gavere Fire Department. I joined the Fireobservers organisation in the beginning and have been on multiple trips with them.

I used to work for the Belgian Airforce, as a technician in the Air Traffic Control Centre, here in my home town. But since the beginning of the year, my employer let me go on early retirement. Below a few pic's from my former workplace.

Als vaste job werkte ik bij defensie (ondertussen al 34 jaar ) maar sinds begin dit jaar mag ik van mijn werkgever thuisblijven. En kan ik me voltijds toeleggen op mijn hobbies.

Enkele beelden,

 atc seros

Vanop deze consoles houden ze het luchtruim boven Belgie veilig, de radar hieronder zorgt voor de nodige info op het radarscherm.

 

 Radar Semmerzake

ik probeer me dus helemaal laten gaan bij het lokale brandweerkorps waar ik al bijna 18 jaar als korpssecretaris meedraai. Computeren , fotografie, organiseren, ... allemaal vaardigheden die van paskomen.
Ook vertegenwoordig ik ons korps in de verschillende zone commissies.

brandweerkazerne01

 AP1

 IMG_0156

 FPC_2146

Klik hier om een kijkje te nemen in ons korps

On most days you can find me in the firestation, where I'm also the secretary, in charge of all the paperwork that has to be done. In these days of change, I represent my department during the different commissions of the furture Regional FD Centrum. Gavere, is a quit little town, close to the City of Ghent. And it is known in the neighborhood for a few famous local products. Breydelspek, a smoked bacon and Valere, a local beer are artisanal product that we are proud of. More than a reason to visit Gavere.

 

Gavere is een mooie en rustige gemeente die wel wat te bieden heeft. Onze streekprodukten zijn ver over de grens bekend en zeker de moeite waard om eens langs te komen.

Gemeentehuis

 Alle info van Gavere zit hier

breydelspek            valeir01

 

this will be my 17th Fireobserver trip and my 47th trip to the States in the last 34 years, so you can count on me...

Het wordt straks mijn 17de stage als begeleider, en mijn 47e reis naar de states.

De deelnemers zijn dus in goede handen.

DSCN0551

 

Ondertussen ben ik ook voor het eerst grootvader geworden en is mijn kleinzoon Rune het centrum waarrond het leven in onze familie draait.

 

 IMG_9776.JPG

 
 

12:09 Gepost door Paul Vanlook | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

02-05-12

Op memorial day starten we ons toeristisch gedeelte 28/05/2012.

Onze trip voor het tweede deel van onze stage wordt toeristisch, we verlaten Denver en gaan richting Grand Junction, dit met een rit door de rocky mountains en een stop te Aspen, om dan te overnachten in Grand Junction.

rocky mountins.jpg

Aspen: http://www.aspenchamber.org

aspen.jpg

IMG_2764.JPG

aspen-1.jpg

P1030590.JPG

Grand Junction:  http://www.visitgrandjunction.com

IMG_2944.JPG

IMG_2965.JPG

grand junction-1.jpg

18:26 Gepost door Fireobservers redactieteam | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |